اجزای تشکیل دهنده آن: 1)کویل یکی از فاکتور های اساسی در انتخاب یک فن کویل است.
از نظر طریقه نصب به دو نوع چپ ، راست و قابلیت نصب در دو طرف را دارا می باشد. سه انشعاب از یک فن کویل خارج می شود یکی لوله رفت آب گرم یا سرد از پایین به کویل وصل می شود. دومی لوله برگشت آب است و سومی لوله تخلیه (drain)است که در ادامه به آن اشاره می شود. دیگر فاکتور مهم در انتخاب یک فن کویل ظرفیت حرارتی و برودتی آن است.
2)فن سانتریفوژ:
چیزی که برای ما مهم است ظرفیت هوادهی ست. که با واحد cfm اعلام می شود. فن کویل ها با ظرفیت های 200,300,400,600, و800 CFM تولید و به بازار عرضه می شود.
فن کویل در ظرفیت های کم دارای یک فن سانتریفوژ آلومینیومی بسیار حساس است که توسط یک موتور تک فاز سه دور با رنج قدرت 1/15 hp اسب بخار به چرخش در می آید. این موتور دارای یک خازن بوده که با سیم پیچ فرعی به صورت سری قرار می گیرد.
تا فن کویل 400 cfm یک فن و بالاتر دارای دو فن میباشد. فن ها که پره های آن به صورت فوروارد (رو به جلو) می باشد از جنس آلومینیوم بوده و در هنگام کار باید دقت کرد تاب بر ندارد. این فن در یک محفظه حلزونی شکل قرار دارد. ویژگی فن های سانتری فوژ این است که با ایجاد فشار استاتیکی و زیاد بودن عرض پاشش ذرات هوا تبادل حرارتی بسیار بهتری با کویل دارد.
3)فیلتر سیمی:
از جنس آلومینیوم است و در پایین فن کویل قرار دارد.
4)سینی قطره گیر:
برای جمع آوری قطرات آب کندانس شده بر روی کویل در تابستان.
5)شیر هواگیری روی کویل 8)دریچه هوای تازه:
در پشت فن کویل نصب شده و تا 40% هوا دهی فن را تامین می کند.
9)دریچه خروجی هوا:
در فن کویل های زمینی در سه نوع بالا زن،جلو زن و قابل تنظیم است.
10)شلنگ تخلیه
بعضی از کویل های نصب شده بر روی فن کویل ها قابلیت نصب اتصالات در دو طرف را دارد.